شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

صرافی کانادا

درباره صرافی حافظ

صرافی کانادا

۴ بازديد

صرافی کانادا

خرید و فروش در کانادا بیشتر با واحد پولی خود این کشور که دلار کانادایی (CAD) است صورت می‌گیرد. هرچند در برخی از شهر‌های مرزی نزدیک آمریکا، و کسب‌وکارهایی که به گردشگری مربوط هستند، دلار آمریکا هم به عنوان یک ارز رایج مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

اما اصولا برای اینکه بتوانید در کانادا هرگونه مبادله‌ای انجام دهید، به دلار کانادایی نیاز خواهید داشت. یکی از مهمترین مسائلی که برای مهاجرت به کانادا باید به آن دقت داشته باشید، بحث تبدیل ارز است. خیلی از افرادی که قصد دارند با سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت کنند نیاز دارند از قبل کار واریز پول را از ایران یا هر کشور دیگری انجام دهند. یا خیلی از دانشجویان هستند که والدین آنها از داخل ایران کار پرداخت شهریه را برایشان انجام می‌دهند.

اصولا وقتی قصد دارید به هر دلیلی به کانادا سفر یا مهاجرت کنید، باید سرمایه‌های ریالی خود را به دلار کانادا تبدیل نمایید. و برای اینکار به صرافی‌ها نیاز دارید. صرافی‌های کانادا موسسات معتبری هستند که کار تبدیل نرخ ارز را برای شما انجام می‌دهند و انتقال وجه از مبدأ خارجی به این کشور را ممکن می‌کنند.

صرافی کانادا نرخ مبادله عرض را به مشتریان اعلام می‌کند و کار تبدیل ارز را برایشان انجام می‌دهد. گرچه بعضی از بانک‌ها هم هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند اما اصولا خدمات صرافی‌های سطح شهر بهتر و متنوع‌تر است.

در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد صرافی کانادا با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

صرافی چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، صرافی یک کسب‌وکار دارای مجوز قانونی است که امکان تبدیل یک واحد پولی به واحد پولی دیگر را برای مشتریان فراهم می‌کند. شما می‌توانید اسکناس‌های خود را به باجه‌دار یک صرافی تحویل دهید تا او مبلغی به همان ارزش را در واحد پولی مورد درخواست، به شما تحویل دهد. پیشخوان‌های صرافی می‌توانند در مکان‌های متفاوتی از قبیل سطح شهر، فرودگا‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها قرار داشته باشند.

صرافی‌ها کار تبدیل واحد ارزی را در ازای درصدی از مبلغ مورد تبدیل انجام می‌دهند. این شرح خدمات کلی و عمومی صرافی است، اما این واحدهای مالی کارهای زیادی برای شما انجام می‌دهند. برخی از صرافی در زمینه تبدیل واحد پولی به ارز دیجیتال هم فعالیت می‌کنند. یا خدماتی برای گرفتن کارت‌های اعتباری بین‌المللی به شما ارائه می‌دهند.

اصولا ارسال پول به خارج از کشور از طریق بانک‌ها انجام می‌شود. اما از آنجایی که نظام بانکداری ایران از نظام بانکداری بین‌ماللی جداست، این امکان در اختیار شهروندان و بازرگانان ایرانی قرار ندارد. بنابراین ایرانی‌ها برای انتقال پول از داخل به خارج کشور به یک واسط مطمئن به نام صرافی نیاز دارند که این کار را برایشان انجام دهد.

صرافی حافط می‌تواند از طریق حساب‌های بانکی دیجیتال، ارزهای لوکال شما را تبدیل کرده و برای مقصد خارجی مورد نظرتان انتقال دهد. صرافی حافظ با سابقه‌ای مطمئن، تمام خدمات مربوط به تراکنشات مالی بین‌المللی را به صورت تخصصی برای شما انجام می‌دهد.

روش کار صرافی‌ها در کانادا

روش کار صرافی‌های فیزیکی و آنلاین در کانادا تفاوتی با صرافی‌های دیگر نقاط جهان ندارد. شما می‌توانید ارز خود را (ریال، دلار آمریکا یا یورو) به صرافی برده و در ازای آن دلار کانادایی بخرید. طبیعتا مقدار دلار کانادیی که می‌توانید با پول خود بخرید به قیمت روز این ارز بستگی دارد. قیمتی که با توجه به شاخص‌های مختلف بورس و تجارت در نوسان است. اصولا صرافی‌ها مبادله ارز را به قیمت روز انجام می‌دهند.

البته ارائه این خدمات رایگان نیست. هرچند صرافی مستقیما مبلغی بابت تبدیل واحد ارزی از شما دریافت نمی‌کند، اما درصد اندکی از کل ارز مورد تبدیل را به عنوان کارمزد برمی‌دارد. به عنوان مثال چنانچه ارزش دلار آمریکایی معادل 1.25 دلار کانادایی باشد، صرافی نرخ نهایی را به 1.20 تغییر داده و با این قیمت دلار کانادایی تحویل شما می‌دهد. به عبارت دیگر در این شرایط فرضی، صرافی به ازای هر 1 دلار، 0.05 دلار از شما کارمزد می‌گیرد.

اصولا برای اینکه بتوانید از ایران برای موسسات، دولت یا عزیزان خود در کانادا پول ارسال کنید، به صرافی‌های بین‌المللی نیاز دارید. این صرافی‌ها دارای مجوز رسمی از هردو کشور مبدأ و مقصد هستند و می‌توانند کار انتقال پول را برای شما انجام دهند.

فرض کنید که یکی از فرزندان شما مشغول تحصیل در کاناداست و قصد دارید برای او پول بفرستید. در این راستا دو راهکار پیش روی شما وجود خواهد داشت.

اول اینکه یک کارت اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت داشته باشید. در این صورت باید بعد از مراجعه به صرافی پول واحد ریالی خود را به صرافی داده و پس از کسر کارمز، مبلع معادل دلاری را به اعتبار مسترکارت خود اضافه کنید. سپس مبلغ تبدیل شده را برای فرزندتان ارسال کنید.

راهکار دوم این است که به صرافی مراجعه کرده، پول ریالی را به آنها تحویل می‌دهید. صرافی سپس این پول را به اعتبار شما اضافه کرده و بعد فرزندتان می‌تواند به شعبه کانادا همین صرافی مراجعه کند و مبلغی که شما از ایران ارسال کرده‌اید را به صورت دلار کانادایی دریافت نماید. صرافی در این پروسه انتقال کارمزد خود را کسر خواهد کرد.

صرافی‌های ایرانی در کانادا

با توجه به نرخ بالای مهاجرت ایرانیان به کانادا، صرافی‌های ایرانی زیادی در کانادا وجود دارند. این صرافی‌ها به دو گونه‌اند:

  • صرافی‌های کوچک در سطح شهر که از شما ریال دریافت کرده و دلار کانادا تحویلتان می‌دهند. این صرافی‌ها اغلب لوکال بوده و بیشتر مناسب مسافرانی هستند که دلارشان تمام شده و نیاز دارند در کشور مقصد دلار بیشتری بخرند.
  • صرافی‌های زنجیره‌ای و بزرگ که شعب بین‌المللی داشته و علاوه بر تبدیل واحد ارزی، کار انتقال وجه، تبدیل ارز دیجیتال و غیره را نیز برای شما انجام می‌دهند. این صرافی‌ها بیشتر مناسب مهاجرانی هستند که قصد دارند از داخل ایران پول دریافت کنند یا برای عزیزان خود در ایران پول بفرستند.

صرافی‌های ایرانی در کانادا می‌‌توانند به صورت فیزیکی باشند یا از طریق وبسایت کار کنند. البته صرافی‌های معتبر علاوه بر شعب فیزیکی، به صورت دیجیتالی هم کار می‌کنند. تعرفه کارمزد صرافی‌های دیجیتالی به واسطه هزینه‌های کمتر، پایین‌تر است. همچنین می‌توان به صورت شبانه روزی به خدمات آنها دسترسی داشت.

چطور در کانادا صرافی پیدا کنیم؟

پیدا کردن صرافی‌های ایرانی در کانادا کار چندان دشواری نیست. شما می‌توانی به صورت آنلاین فهرست صرافی‌های فیزیکی و دیجیتال فعال در کانادا را پیدا کنید. یا اینکه کافی‌ست از یک هموطن ایرانی که سابقه حضور بیشتری از شما دارد در اینباره سوال بپرسید تا چند صرافی ایرانی را در شهرتان به شما معرفی کند.

در کانادا صرافی بخریم یا اجاره کنیم؟

یکی از راه‌های مهاجرت کاری به کانادا این است که یک صرافی در این کشور راه‌اندازی کنید. برای اینکار می‌توانید از صفر یک صرافی راه بیندازید، کل سهام یک صرفای فعال را خریداری کنید، یا بخشی اعظم سهام آن را در اختیار بگیرید.

یکی از مهمترین دغدغه‌های افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری در تجارت صرافی ویزای کانادا دریافت کنند، این است که یک صرافی را بخرند یا اجاره کنند؟

به صورت کلی اجاره کردن یک صرافی برای شروع به کار کسانی که تازه قصد دارند وارد خاک کانادا شوند بهتر است. چراکه هم فرآیند آسان‌تری دارد و هم به‌صرفه‌تر است. دقت داشته باشید که هزینه راه‌اندازی کامل یک صرافی در کانادا بسیار بالاست و دردسرهای زیادی هم دارد.

این در حالیست که اجاره صرافی در کانادا فرصت کافی در اختیار شما قرار می‌دهد تا با مشکلات و سختی‌های این کار به صورت کامل آشنا شوید و اگر مایل بودید مکان خود را در صورت نیاز تغییر دهید.

از طرف دیگر بهتر است بدانید که در شروع کار تنها ویزای کار موقت دارید و اقامت دائم این کشور را دریافت نکرده‌اید. از این رو نمی‌توانید از تسهیلات دولتی و بانکی برای راهبرد کسب‌وکار خود استفاده کنید. بنابراین بهتر است ریسک زیادی نکرده و به جای خرید، ابتدا با اجاره صرافی کار خود را آغاز کنید.

ضمنا با اجاره کردن صرافی می‌توانید مالکان محل کار را با وعده‌ها و تضمین‌هایی قانع کنید که طی چند ماه اول از شما اجاره نگیرند تا کسب‌وکارتان را کاملا راه بیندازید و بدهی‌های خود را تسویه کنید.

علاوه بر اینها، با اجاره کردن یک صرافی می‌توانید از مشتریان ثابتی که دارد برخوردار شده و زحمت خاک خوری و بازاریابی برای پیدا کردن مشتری را متحمل نشوید. اینکار به شدت روی کاهش هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی اثر می‌گذارد.

البته باید دقت داشته باشید که اجاره کردن صرافی در کانادا معایب خودش را هم دارد. اول اینکه افزایش اجاره سالیانه می‌تواند هزینه‌های شما را به مرور افزایش دهد. و دوم اینکه به صورت کامل صاحب اختیار کسب‌وکارتان نخواهید بود؛ چراکه باید تمامی اقدامات را با اجازه مالک صورت دهید.

 

مزایا و معایب راه‌اندازی صرافی کانادا

راه‌اندازی یا خرید صرافی در کانادا همانطور که اشاره کردیم یکی از بهترین روش‌های گرفتن ویزا و بعد اقامت دائم این کشور به شمار می‌رود. اما اداره کردن و مدیریت صرافی کانادا مزیت‌ها و معایب خاص خودش را دارد. مزایا و معایبی که حتما قبل از اقدام به راه‌اندازی، باید با آنها آشنایی داشته باشید.

مزایای صرافی کانادا

  • در اختیار داشتن یک بازار اختصاصی

مهاجران خارجی و توریست‌های بین‌المللی معمولا ترجیح می‌دهند با صرافی‌هایی کار کنند که نزدیکی زیادی با کشور مبدأ خودشان دارد. به عنوان مثال مهاجران و توریست‌های ایرانی در کشور کانادا اغلب مایلند کارهای مربوط به تبدیل ارز و حواله‌های پولی خود را در صرافی‌های ایرانی کانادا انجام دهند. این موضوع باعث شده تا صرافی‌ها یک گروه از مشتریان را حتی قبل از راه‌اندازی به صورت تضمینی در اختیار داشته باشند.

  • اهمیت مبادلات ارزی برای کشور کانادا

سیستم مالی کانادا به گونه‌ای اداره می‌شود که دارای ذخایر بین‌المللی برای دولت فدرال است. هدف از این سیستم مالی آن است که اگر قیمت دلار ناگهان و خیلی سریع ریزش کرد، بانک‌ها بتوانند از سایر ارزهای رایج برای خرید دلار کانادا استفاده کنند. این قانون حمایتی برای تضمین اعتبار ارز کاناداست. از این رو تقاضای بانک‌های کانادایی همیشه برای ارز همیشه بالاست و این یعنی مشتری بیشتر برای صرافی‌ها.

  • هزینه پایین راه‌اندازی صرافی در کانادا

یکی بزرگترین مزیت‌های صرافی کانادا، هزینه پایین‌تر راه‌اندازی آن نسبت به کسب‌وکارهای دیگر است.

معایب صرافی در کانادا

  • تاثیرات روابط خارجی

کار صرافی‌ها با اتفاقات بین‌المللی گره خورده است. روابط خارجی همواره بر تعیین نرخ ارز هر کشوری اثرگذارند. کوچکترین تغییرات در سیاست‌های داخلی و به ویژه خارجی موجب نوسانات قیمت ارز می‌شود. نوسان بازار نیز روی کم یا زیاد شدن خرید و فروش تاثیرات زیادی می‌گذارد و بازار کار صرافی‌ها را دستخوش تغییرات مداوم می‌کند. صرافی‌های باتجربه به خوبی از این موضع آگاه هستند و همواره خودشان را برای رویارویی با چنین شرایطی از قبل آماده می‌کنند.

  • نوسانات ناهماهنگ بازار

جدای از سیاست‌ها و روابط خارجی، موارد دیگری همچون نوسانات پیش‌بینی نشده قیمت طلا، کمبود یک کالای مصرفی خاص در بازار و غیره نیز می‌توانند در قالب نوسانات ناهماهنگ روی بازار کار صرافی‌های اثر بگذارند.

  • حساسیت تعامل با موسسات قانونی

کار کردن صرافی‌ها با موسسات قانونی یکی از وجوه تاریک/روشن این کسب‌وکار است که گریزی هم از آن نیست. صرافی‌های کانادا دیر یا زود مجبور می‌شوند با موسسات قانونی هم همکاری کنند. این موسسات گرچه مشتریان بزرگی هستند که سود زیادی به صرافی‌ها می‌رسانند، اما از طرف دیگر بسیار هم حساس بوده و کوچکترین اشتباه در تعامل با آنان می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد. این موسسات قانونی اگر از کار با شما رضایت کامل نداشته باشند می‌توانند مجوزهای کسب شما را باطل کرده و به سادگی تخلفات مالی سنگینی برای شما ثبت کنند.

  • احتمال سرقت

صرافی یک بنگاه اقتصادی بوده و مانند بانک‌ها همیشه پر از پول است. با این تفاوت که امنیت بانک‌ها را ندارد. پس طبیعی است که سارقان چشم طمع زیادی به صرافی‌ها داشته باشند. مخصوصا صرافی‌های تازه‌کاری که هنوز خودشان را پیدا نکرده‌اند و امنیت بالایی ندارند.

هزینه راه‌اندازی صرافی کانادا

راه‌اندازی صرافی در کانادا به صرف هزینه‌هایی نیاز دارد که هیچ گریزی از آن‌ها نیست. اصولاً برای اینکه بتوانید ویزا و اقامت دائم کانادا را بگیرید بهتر است به فکر تأسیس یک صرافی فیزیکی با یک دفتر مشخص باشید و بعدها اگر مایل بودید صرافی دیجیتال خود را نیز تحت همان نام تجاری تأسیس کنید.

از این رو هزینه‌های راه‌اندازی صرافی را با معیار راه‌اندازی یک صرافی فیزیکی بررسی خواهید کرد.

هزینه‌‌هایی که برای راه‌اندازی یک صرافی در کانادا باید بپردازید، شامل یک سرمایه اولیه و سپس هزینه‌های جانبی است. هزینه‌های راه‌اندازی یا اداره یک صرافی در کانادا به صورت زیر است:

  • ثبت رسمی صرافی :7500 دلار کانادا
  • هزینه مجوزات قانونی: 3300 دلار کانادا
  • تبلیغات و بازاریابی: 1000 دلار کانادا
  • هزینه بیمه صرافی: 2400 دلار کانادا
  • اجاره دفتر: سالانه بین 20 تا 75 دلار کانادا
  • حقوق کارمندان: 3000 دلار کانادا
  • قبوض خدماتی: 1800 دلار کانادا
  • تجهیزات فروشگاه: 6200 دلار کانادا
  • راه‌اندازی و مدیریت سابت : ماهیانه 750 دلار کانادا

با این اوصاف برای اداره یک صرافی در کانادا ماهیانه باید بین 40 تا 70 هزار دلار کانادا هزینه کنید. این مبلغ صرفاً شامل هزین‌ه‌های ماهانه بوده و هزینه‌ای راه‌اندازی در آن محاسبه نشده است.

جدای این هزینه‌ها شما به یک سرمایه اولیه نیز برای راه‌اندازی یک صرافی در کانادا نیاز دارید. این هزینه اولیه از طرف دولت کانادا حداقل 50 هزار دلار برآورد شده است. هرچند هر چقدر سرمایه اولیه شما بیشتر باشد، شانس قبولی درخواست ویزای شما نیز بالاتر می‌رود.

اصولاً توصیه می‌کنیم برای راه‌اندازی یک صرافی در کانادا و اطمینان از پذیرش درخواست ویزا، حداقل بین 150 تا 250 هزار دلار کانادا سرمایه اولیه تهیه کنید. این مبلغ شامل سرمایه در گردشی است که برای شروع کار صرافی به آن نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این، باید سند تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده‌تان در طول مدت یک تا دو سال اقامت در کانادا را نیز ارائه دهید.

 

صرافی حافظ یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های ایرانی در کانادا است که می‌توانید مبادلات تبدیل و انتقال ارز را از طریق آن انجام دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.